„Rareori întâlnim un titlu atât de explicit: chiar despre regula jocului, a jocului social, este vorba. Despre o regulă pe care ne prefacem deseori că o ignorăm, pentru a ne supune ei fără remușcări sau revoltă. REGULA JOCULUI nu cruţă pe nimeni. Extrem de dur cu cei bogaţi şi, mai ales, cu aşa-zişii aristocraţi care se forţează să-şi păstreze derizoriile privilegii, el este tot atât de inflexibil şi cu cei săraci, adică servitorii care încearcă să-şi maimuţărească stăpânii. REGULA JOCULUI este un film fără egal. Este sinceritatea absolută.” (Gérard Guégan, „Dictionnaire des Films Larousse”)
„Există în REGULA JOCULUI şi dramă, şi ...Citeste mai mult-->
„Rareori întâlnim un titlu atât de explicit: chiar despre regula jocului, a jocului social, este vorba. Despre o regulă pe care ne prefacem deseori că o ignorăm, pentru a ne supune ei fără remușcări sau revoltă. REGULA JOCULUI nu cruţă pe nimeni. Extrem de dur cu cei bogaţi şi, mai ales, cu aşa-zişii aristocraţi care se forţează să-şi păstreze derizoriile privilegii, el este tot atât de inflexibil şi cu cei săraci, adică servitorii care încearcă să-şi maimuţărească stăpânii. REGULA JOCULUI este un film fără egal. Este sinceritatea absolută.” (Gérard Guégan, „Dictionnaire des Films Larousse”)
„Există în REGULA JOCULUI şi dramă, şi comedie. A fost asemănat «Capriciilor Mariei» pentru unele elemente ale intrigii (moartea «din eroare» a junelui prim, incertitudinile inimii eroinei), a fost comparat cu Marivaux, pentru simetria situaţiilor între stăpâni şi valeţi, şi cu Beaumarchais, pentru critica socială prin jocul teatral. Renoir a recunoscut că asemenea apropieri sunt justificate («Încerc să mă îndepărtez cât pot de secolele XVlll şi XlX»).” (Etienne Fuzellier, „Dictionnaire des oeuvres et des thèmes du cinéma mondial”, 1976)