„Un film poliţist care se desfăşoară după clasicele reguli ale genului: mister, lovituri de teatru, suspans, trădări, suspecţi, personaje în afară de orice bănuială, care rămân în umbră trăgând iţele. Dar OMUL DIN RIO este ceva mai mult decât atât: este un hitchcockian la care s-a mai adăugat un pic de vervă latină, un dans ameţitor punctat de urmăriri şi soluţii neaşteptate. OMUL DIN RIO poate părea doar un film deconectant, în realitate el este o parodie inteligentă a filmului poliţist şi de aventuri.” (Enzo Notta, „Cineforum”, 1964)
Nominalizare la Oscarul pentru Cel mai bun scenariu original
„Un film poliţist care se desfăşoară după clasicele reguli ale genului: mister, lovituri de teatru, suspans, trădări, suspecţi, personaje în afară de orice bănuială, care rămân în umbră trăgând iţele. Dar OMUL DIN RIO este ceva mai mult decât atât: este un hitchcockian la care s-a mai adăugat un pic de vervă latină, un dans ameţitor punctat de urmăriri şi soluţii neaşteptate. OMUL DIN RIO poate părea doar un film deconectant, în realitate el este o parodie inteligentă a filmului poliţist şi de aventuri.” (Enzo Notta, „Cineforum”, 1964)
Nominalizare la Oscarul pentru Cel mai bun scenariu original