„PORTOCALA MECANICĂ trebuie să fie un manifest şi chiar o predică asupra importanţei posibilităţii opţiunii. Eroul meu – sau antieroul meu –, Alex, este un tip foarte rău, dar răutatea sa nu este produsul unei condiţionări sociale sau genetice, ci propria sa problemă, în care s-a angajat cu toată luciditatea.” (Anthony Burgess, 1972)
„Un film strălucitor, cu un stil compozit, unde alternează, într-o construcţie simetrică, scene spectaculoase de violenţă, învestite cu valoare estetică de strălucirea mizanscenei, şi scene analitice, unde această violenţă individuală şi instinctivă este combătută de o violenţă la scară şi mai mare, socială şi organizată, înainte ca cele ...Read more-->
„PORTOCALA MECANICĂ trebuie să fie un manifest şi chiar o predică asupra importanţei posibilităţii opţiunii. Eroul meu – sau antieroul meu –, Alex, este un tip foarte rău, dar răutatea sa nu este produsul unei condiţionări sociale sau genetice, ci propria sa problemă, în care s-a angajat cu toată luciditatea.” (Anthony Burgess, 1972)
„Un film strălucitor, cu un stil compozit, unde alternează, într-o construcţie simetrică, scene spectaculoase de violenţă, învestite cu valoare estetică de strălucirea mizanscenei, şi scene analitice, unde această violenţă individuală şi instinctivă este combătută de o violenţă la scară şi mai mare, socială şi organizată, înainte ca cele două să fraternizeze în cea mai bună dintre lumi.” (Stephan Krezinski, „Dictionnaire des films Larousse”)
Patru nominalizări la Oscaruri, trei la Globurile de Aur, șapte la Premiile BAFTA.