Romeo și Julieta. Rock Story
Coregrafia și scenografia Marcello Algeri
Libret: Adaptare contemporană de Marcello Algeri, după drama originală a lui
William Shakespeare
Asistent coregrafie: Sabrina Rinaldi
Muzica: Queen, Tolga Kashif, Serghei Prokofiev
Light designer: Dario Druzeta
Data premierei: 7 octombrie 2022 (Sibiu), 15 octombrie 2022 (Italia)
Inspirat de tragedia originală a lui Shakespeare, spectacolul creat de Marcello Algeri aduce câteva modificări care nu se datorează unei lipse de respect pentru piesa originală, ci au rolul de a aduce opera cât mai aproape de timpul prezent. Povestea de dragoste dintre Romeo și Julieta, spune de fapt povestea de dragoste a fiecăruia dintre noi. În ...Citeste mai mult-->
Romeo și Julieta. Rock Story
Coregrafia și scenografia Marcello Algeri
Libret: Adaptare contemporană de Marcello Algeri, după drama originală a lui
William Shakespeare
Asistent coregrafie: Sabrina Rinaldi
Muzica: Queen, Tolga Kashif, Serghei Prokofiev
Light designer: Dario Druzeta
Data premierei: 7 octombrie 2022 (Sibiu), 15 octombrie 2022 (Italia)
Inspirat de tragedia originală a lui Shakespeare, spectacolul creat de Marcello Algeri aduce câteva modificări care nu se datorează unei lipse de respect pentru piesa originală, ci au rolul de a aduce opera cât mai aproape de timpul prezent. Povestea de dragoste dintre Romeo și Julieta, spune de fapt povestea de dragoste a fiecăruia dintre noi. În universul minimalist și atemporal al scenei, creat de Marcello Algeri, timpul accelerează sau încetinește, condiționat de starea de spirit a individului, dar este singurul element care definește ritmul implacabil al vieților scurte și intense ale personajelor. Acest „Romeo și Julieta” nu este o tragedie politică sau de dragoste. Este mai presus de toate o tragedie generațională. Cei doi îndrăgostiți din Verona rup cercul de tradiții, obligații și îndatoriri care le caracterizează familiile de generații întregi. Ei nu aleg banii, poziția socială, ci iubirea, chiar și în moarte. Într-un spirit exuberant, nesăbuit, dar autentic, aceasta este tocmai cea mai mare lecție pe care ne-o pot da tinerii. Romeo și Julieta conțin în ei toate contrariile: sunt judicioși și nesăbuiți, comici și dramatici, masculini și feminini împreună. Tragedia finală se dorește a fi o mare repetiție de teatru, care atinge punctul culminant în timpul morții, unde protagoniștii interpretează viața ca niște copii fermecați de iubire. Pe patul de piatră, cei doi tineri înainte de a muri se ating și nu mai sunt Romeo și Julieta lui Shakespeare, sunt doar doi tineri care stau pe un zid jos și care în cinci zile, mult prea repede, au crescut. „Dragoste. Pasiune. Conflict. Destin. Moarte. Acestea sunt cele cinci elemente pe care le-am evidențiat în reinterpretarea mea a unui clasic din toate timpurile: Romeo și Julieta, în versiune rock. Pornind de la piesa lui Shakespeare și de la muzica trupei Queen, am creat un balet, în care povestea pornește de la cel mai intens moment de iubire și emoție, când Julieta îl ține în brațe pe iubitul ei mort, Romeo. Ca primă imagine, spectacolul îi arată pe toți performerii ca tineri îndrăgostiți, pentru a face clar faptul că toți suntem Romeo și Julieta în momentul în care pășim pe drumul iubirii care, în ciuda a tot ceea ce se întâmplă, reprezintă astăzi adevărata și poate singura revoluție. În libertatea mea compozițională am adus destinul în centrul poveștii și toate scenele arată forța și, în același timp, fragilitatea oamenilor care se văd dezarmați în fața “șocurilor vieții”, dacă nu au curajul de a-și trăi sentimentele din plin. Le-am cerut dansatorilor energie maximă în fiecare moment al baletului și mai ales în finalul tragic, pentru că nu am vrut să pară o dovadă a cât de greu este să te protejezi și că nimic nu se poate face în fața emoțiilor și în fața destinului, ci am vrut să arăt că șocul, chiar dacă violent, al iubirii este întotdeauna și în orice caz viață. Această coregrafie este o sculptură de corpuri umane în mișcare, acompaniată de muzica rock a trupei Queen. Am vrut să evidențiez modul în care bărbații și femeile sunt adevărata și singura operă de artă totală, o operă de artă în mișcare și în continuă evoluție care transmite universului o expresie artistică care nu este făcută din simboluri sau forme estetice, ci din sentimente.” Marcello Algeri, coregraf
Despre Marcello Algeri
Coregraf
Marcello Algeri și-a început cariera în Franța, pentru ca mai apoi să își continue activitatea artistică în Italia, Belgia, Germania, Elveția, Croația și SUA. Are în repertoriu multe dintre rolurile principale ale spectacolelor din repertoriul clasic, precum: „Romeo și Julieta”, „Carmen”, „Frumoasa din pădurea adormită”, „Spărgătorul de nuci”, „Coppelia”, „Cenușăreasa”, „Don Quijote”, „Giselle”, precum și creații moderne și contemporane, colaborând cu marii coregrafi ai scenei mondiale. A avut colaborări cu opere, teatre și companii din Monte Carlo, Belgia, Germania, Croația, Italia, Elveția, SUA și a participat la turnee în întreaga lume: Egipt, Croația, Elveția, Rusia, Japonia, SUA, Tunisia, Ucraina etc. Este director artistic al Ariston Proballet Sanremo Italia, maestru de balet și coregraf. Până în prezent, a creat peste 50 de coregrafii, de balet clasic, neoclasic și contemporan, din care amintim aici o mică parte: „Rapsodia ”(Gershwin), „Carmen” (Bizet), „Ravel” (M. Ravel), „Opera Prima” (G. Verdi), „Coppellia” (Delibes), „Pulcinella” (I. Strawinsky), „Queen the ballet” (Queen), „Opera ballet Rock” (P. Floyd, Deep Purple) , „Anotimpurile” (Vivaldi, Richter) etc.
Organizator
Teatrul de Balet Sibiu a fost înființat în anul 2008 și a funcționat în primul an cu doar zece dansatori. Astăzi corpul de balet numără 38 de dansatori proveniți din România, Noua Zeelandă, Irlanda, Australia, Canada, Japonia, Cuba, Brazilia, Portugalia, Spania, Italia, Marea Britanie, Franța și Turcia. Teatrul de Balet Sibiu este prima companie de dans din România cu o componență internațională a corpului de balet, model adoptat în momentul de față și de celelalte corpuri de balet, ale teatrelor naționale din țară. Ceea ce definește Teatrul de Balet din Sibiu în peisajul companiilor de balet din România nu este doar componența sa internațională și repertoriul său care include atât producții de balet clasic, cât și producții de dans contemporan și de balet neoclasic, dar mai ales calitatea tehnică și artistică excepțională a dansatorilor. În prezent, repertoriul Teatrului de Balet Sibiu cuprinde cele mai importante titluri din repertoriul coregrafic clasic: Lacul lebedelor, La fille mal gardée, Corsarul, Don Quijote, Coppelia, Frumoasa din pădurea adormită, Romeo și Julieta, Giselle, Spărgătorul de nuci, Raimonda, Șeherezada, Paquita, Chopiniana, Baiadera, Arlechinada, Cenușăreasa, dar și producții de dans contemporan, balet neoclasic, teatru-dans. Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, prin Teatrul de Balet Sibiu, susţine anual proiecte de anvergură, iar în cei 17 ani de existență ai baletului sibian, instituția a participat la numeroase turnee internaționale în țări precum: Japonia, Coreea de Sud, Italia, Franța, Germania, Austria, Lituania, Belgia, Olanda, Turcia. De la înființarea în 2008, a corpului de balet, deși nu a avut niciodată un spațiu propriu pentru desfășurarea spectacolelor, instituția a prezentat publicului (indoor sau outdoor), nu mai puțin de 74 de lucrări coregrafice în premieră, fie de balet clasic, fie de dans contemporan, balet neoclasic și teatru-dans, create atât de nume sonoare și consacrate ale scenei dansului din România (Mihai Babușka, Sergiu Anghel, Beatrice Rancea, Livia Gună, Pavel Rotaru, Florin Brândușă, Valentin Barteș, Doina Botiș, Liana Iancu, Cristina Hamel, Monica Fotescu-Uță, Oleg Danovski Jr., Mihai Mândruțiu, Vasile Petrițiu, Ioan Tugearu, Sandra Mavhima etc) sau străinătate (David Robertson, Andrei Litvinov, Kirill Ermolenko, Alexander Mishutin, Mehmet Balkan, Martin Chaix, Marcello Algeri), dar și de tineri coregrafi.
http://sibiuballet.ro/
+40 269 22 96 27
PUNCTE DE VÂNZARE BILETE Parcul Tineretului, nr.1, PARTER Luni – Joi: 9:00 – 16:00 Vineri: 9:00 – 13:30