„În CORTUL subtextul filmului acuză, fără a fi didactic sau moralizator cu orice preț, relele unei societăți marcate de suficiență și superficialitate. Film deloc comod, deloc facil, CORTUL marchează debutul în ficțiune pentru un autor a cărui carieră de până acum a fost încununată de meritate succese (premii în țară și în străinătate, premii pentru scenariu și premii ale Uniunii Cineaștilor). Realizatorul a beneficiat și a condus cu mână sigură o distribuție excepțională.” (Călin Stănculescu, „România liberă”, 1998)
„În CORTUL subtextul filmului acuză, fără a fi didactic sau moralizator cu orice preț, relele unei societăți marcate de suficiență și superficialitate. Film deloc comod, deloc facil, CORTUL marchează debutul în ficțiune pentru un autor a cărui carieră de până acum a fost încununată de meritate succese (premii în țară și în străinătate, premii pentru scenariu și premii ale Uniunii Cineaștilor). Realizatorul a beneficiat și a condus cu mână sigură o distribuție excepțională.” (Călin Stănculescu, „România liberă”, 1998)