„Patru povestiri (pe scenariul poeților Enrique Pineda Barnet și Evghenii Evtușenko) care descriu lenta evoluție istoric-socială a Cubei de la un regim la altul, afirmând identitatea unei revoluții, dar și contradicțiile acesteia. Prilej mai ales de virtuozități calofile pentru operatorul Serghei Urusevski, ultimă colaborare a acestuia cu Kalatozov. Filmul a rămas uitat până în 1992, când a fost relansat la festivalul de la Telluride și, doi ani mai târziu, dublu recompensat la San Francisco. Cu această din urmă ocazie Martin Scorsese și Francis Ford Coppola și-au reunit forțele pentru a-l distribui pe ecranele americane pe care fusese cu totul inedit. ...Read more-->
„Patru povestiri (pe scenariul poeților Enrique Pineda Barnet și Evghenii Evtușenko) care descriu lenta evoluție istoric-socială a Cubei de la un regim la altul, afirmând identitatea unei revoluții, dar și contradicțiile acesteia. Prilej mai ales de virtuozități calofile pentru operatorul Serghei Urusevski, ultimă colaborare a acestuia cu Kalatozov. Filmul a rămas uitat până în 1992, când a fost relansat la festivalul de la Telluride și, doi ani mai târziu, dublu recompensat la San Francisco. Cu această din urmă ocazie Martin Scorsese și Francis Ford Coppola și-au reunit forțele pentru a-l distribui pe ecranele americane pe care fusese cu totul inedit. «Un film care-ți dă încredere în cinema» - Martin Scorsese.” (Tudor Caranfil, „Dicționar universal de filme”, ed. a III-a, 2008)