„În România anilor ’30, doi adolescenţi se îndrăgostesc, fără a şti că fac parte din aceeaşi mişcare politică ilegală. Pintilie debutează cu afirmarea contrastului dintre două moduri de existenţă: cea dăruită marilor pasiuni şi cea abandonată efemerului. Contrast sugestiv formulat într-o secvenţă în care militanţii de pe culoarul vagonului contemplă peronul unde se hârjonesc, frivol, băieţi şi fete întorşi de la schi.” (Tudor Caranfil, „Dicţionar universal de filme”, ed. a III-a, 2008).
„În România anilor ’30, doi adolescenţi se îndrăgostesc, fără a şti că fac parte din aceeaşi mişcare politică ilegală. Pintilie debutează cu afirmarea contrastului dintre două moduri de existenţă: cea dăruită marilor pasiuni şi cea abandonată efemerului. Contrast sugestiv formulat într-o secvenţă în care militanţii de pe culoarul vagonului contemplă peronul unde se hârjonesc, frivol, băieţi şi fete întorşi de la schi.” (Tudor Caranfil, „Dicţionar universal de filme”, ed. a III-a, 2008).