SUB ARIPA VULTURULUI
România / 1963 / 18’ / color / v.o. / Scurtmetraj documentar
R: Ion Bostan
„[Filmele CETATEA HISTRIA și VORONEȚ] anunțau, de pe atunci, o sensibilitate deosebită, consacrată unui spațiu cu mari resurse de frumusețe de la granița științei cu arta. SUB ARIPA VULTURULUI, poate cel mai reprezentativ dintre scurtmetrajele acelei perioade, a fost distins cu importante premii internaționale și are câteva secvențe antologice, dintre care una, «dansul lebedelor mici», (...) recomandă în mod special filmul – și, în general, creația autorului – ca o cercetare sensibilă, atentă și nuanțată, a unui univers cu netăgăduite rezerve de frumusețe.” (Călin Căliman, ...Citeste mai mult-->
SUB ARIPA VULTURULUI
România / 1963 / 18’ / color / v.o. / Scurtmetraj documentar
R: Ion Bostan
„[Filmele CETATEA HISTRIA și VORONEȚ] anunțau, de pe atunci, o sensibilitate deosebită, consacrată unui spațiu cu mari resurse de frumusețe de la granița științei cu arta. SUB ARIPA VULTURULUI, poate cel mai reprezentativ dintre scurtmetrajele acelei perioade, a fost distins cu importante premii internaționale și are câteva secvențe antologice, dintre care una, «dansul lebedelor mici», (...) recomandă în mod special filmul – și, în general, creația autorului – ca o cercetare sensibilă, atentă și nuanțată, a unui univers cu netăgăduite rezerve de frumusețe.” (Călin Căliman, „Istoria filmului românesc”, Ed. a 3-a, 2017)
NUNTĂ ÎN BASARABIA
România / 2010 / 90’ / color / v.o. / Comedie
R: Nap Toader
Cu: Vlad Logigan, Victoria Bobu
Un tânăr dirijor din București și o pianistă din Chișinău s-au căsătorit recent în România. Cei doi sunt nevoiți să mai facă o nuntă, de data asta în Basarabia, pentru ca din darul de la rudele miresei să adune banii de avans pentru un apartament. Cea de-a doua nuntă devine prilej de competiție între rudele tinerilor însurăței, iar situația e tensionată în plus de diferențele de obiceiuri și tradiții în astfel de ocazii. Deși în spatele discuțiilor despre ritualuri se ascund animozități care le sunt străine, cu rădăcini de ordin istoric și politic, mirele și mireasa sunt prinși în mijlocul acestei lupte de orgolii, care seamănă cu un meci româno-moldovenesc și scoate în evidență deosebirile de educație, cultură și convingeri politice dintre ei.