„Un singuratic cunoaște o fată ciudată, fidelă unui necunoscut mereu absent. Se va lăsa, ea, sedusă de noul îndrăgostit atât de prezent? Analiză psihologică nuanțată, amalgam de tandrețe și «erotism alienat», de estetică barocă și decoruri ireale, de emoție înăbușită și stranie lentoare care, disimulând o tensiune aparte, converg spre o veritabilă coregrafie a sentimentelor. Folosesc termenul «coregrafie» întrucât dansul ocupă și miezul acestei tandre povestiri dostoievskiene, într-o secvență de neuitat pentru Mastroianni: rock′n′roll-ul în care tânărul erou se avântă, într-un local, oscilare între bravadă și clovnerie, act de temeritate actoricească.” (Tudor Caranfil, „Dicţionar universal de filme”, ed. a III-a, ...Read more-->
„Un singuratic cunoaște o fată ciudată, fidelă unui necunoscut mereu absent. Se va lăsa, ea, sedusă de noul îndrăgostit atât de prezent? Analiză psihologică nuanțată, amalgam de tandrețe și «erotism alienat», de estetică barocă și decoruri ireale, de emoție înăbușită și stranie lentoare care, disimulând o tensiune aparte, converg spre o veritabilă coregrafie a sentimentelor. Folosesc termenul «coregrafie» întrucât dansul ocupă și miezul acestei tandre povestiri dostoievskiene, într-o secvență de neuitat pentru Mastroianni: rock′n′roll-ul în care tânărul erou se avântă, într-un local, oscilare între bravadă și clovnerie, act de temeritate actoricească.” (Tudor Caranfil, „Dicţionar universal de filme”, ed. a III-a, 2008)
Leul de Argint la Veneția 1957
Alte proiecții: sâmbătă, 20 iulie, ora 20:00 – Cinemateca Eforie