„În 1960, când AVENTURA lui Michelangelo Antonioni are premiera mondială la Cannes, publicul este predominant ostil, fapt care-i determină pe mulţi critici şi regizori importanţi să semneze o declaraţie de protest; ulterior, juriul acordă un premiu filmului, «pentru contribuţia remarcabilă la căutarea unui nou limbaj cinematografic». Spectatorii aveau însă motive să fie nemulţumiţi: regizorul italian le propunea un mister (după un sfert din film, protagonista de până atunci dispare fără urmă), pentru ca apoi, la fel ca în BLOW-UP, să refuze să-l dezlege. (...) AVENTURA reprezintă şi prima colaborare dintre regizor şi Monica Vitti; actriţa o interpretează aici pe prietena ...Citeste mai mult-->
„În 1960, când AVENTURA lui Michelangelo Antonioni are premiera mondială la Cannes, publicul este predominant ostil, fapt care-i determină pe mulţi critici şi regizori importanţi să semneze o declaraţie de protest; ulterior, juriul acordă un premiu filmului, «pentru contribuţia remarcabilă la căutarea unui nou limbaj cinematografic». Spectatorii aveau însă motive să fie nemulţumiţi: regizorul italian le propunea un mister (după un sfert din film, protagonista de până atunci dispare fără urmă), pentru ca apoi, la fel ca în BLOW-UP, să refuze să-l dezlege. (...) AVENTURA reprezintă şi prima colaborare dintre regizor şi Monica Vitti; actriţa o interpretează aici pe prietena cea mai bună a tinerei dispărute (Lea Masari), care are ulterior o relaţie cu iubitul acesteia (Gabriele Ferzetti). Colaborarea dintre cei doi va continua şi în celelalte două filme ale trilogiei care-l va consacra pe Antonioni drept un poet rafinat al iubirilor imposibile (sau imposibil de regăsit), al alienării şi al incomunicabilităţii.” (Mihai Fulger, „Observator cultural”, 2007)