„Filmul are, în mod sigur, un obiect principal și o temă principală. Obiectul este chiar orașul, Cetatea Eternă, iar tema este opoziția dintre vechi și nou. Dar, dincolo de această mare temă, Fellini reușește să atingă foarte multe subteme: fascinația exercitată de Roma, reprezentarea Romei în imagini de epocă, primele impresii despre Roma, sexualitatea Romei, viața de zi și viața de noapte a orașului, simbolurile lui, monumentele, decadența etc.” (Doru Niţescu, „Il Cinema-menzogna”, 2009)
Marele Premiu Tehnic la Cannes și nominalizare la Globul de Aur pentru Cel mai bun film într-o limbă străină
„Filmul are, în mod sigur, un obiect principal și o temă principală. Obiectul este chiar orașul, Cetatea Eternă, iar tema este opoziția dintre vechi și nou. Dar, dincolo de această mare temă, Fellini reușește să atingă foarte multe subteme: fascinația exercitată de Roma, reprezentarea Romei în imagini de epocă, primele impresii despre Roma, sexualitatea Romei, viața de zi și viața de noapte a orașului, simbolurile lui, monumentele, decadența etc.” (Doru Niţescu, „Il Cinema-menzogna”, 2009)
Marele Premiu Tehnic la Cannes și nominalizare la Globul de Aur pentru Cel mai bun film într-o limbă străină