„Nichols ne descrie, cu zâmbet pe buze, o lume de oameni înzestrați, care-și investesc tinereți, energii, inteligențe alergând după mirajul unui ipotetic succes. În pofida finalului cu triumful binelui, filmul e trist, și regizorul se desparte de eroina sa, înfățișând într-o transfocare înapoi, sute, mii de ferestre ale fagurelui companiei, procedeu pe care-l folosea, cu 60 de ani înainte, și King Vidor pentru a înfățișa drama individului înghițit de mulțime.” (Tudor Caranfil, „Dicționar universal de filme”, ed. a III-a, 2008)
Premiul Oscar pentru Cel mai bun cântec original și alte cinci nominalizări, printre care Cel mai bun film și Cel mai bun regizor.
„Nichols ne descrie, cu zâmbet pe buze, o lume de oameni înzestrați, care-și investesc tinereți, energii, inteligențe alergând după mirajul unui ipotetic succes. În pofida finalului cu triumful binelui, filmul e trist, și regizorul se desparte de eroina sa, înfățișând într-o transfocare înapoi, sute, mii de ferestre ale fagurelui companiei, procedeu pe care-l folosea, cu 60 de ani înainte, și King Vidor pentru a înfățișa drama individului înghițit de mulțime.” (Tudor Caranfil, „Dicționar universal de filme”, ed. a III-a, 2008)
Premiul Oscar pentru Cel mai bun cântec original și alte cinci nominalizări, printre care Cel mai bun film și Cel mai bun regizor.