Recitalul „Toccami l'anima” este dedicat creației italiene pentru clavecin solo având ca punct de plecare stilul componistic al lui Marco Antonio Cavazzoni și ajungând până la compozițiile de început ale lui Johann Sebastian Bach.
În program:
Anonim (sec. al XVI-lea)
Din: „Intavolatura nova de balli” (Venezia, Gardane, 1551)
Le Forze d'Ercole
Tu te parti, Gagliarda
Marcantonio Cavazzoni (c. 1490 – c. 1560)
Din: „Recerchari Motetti, Canzoni composti per Marco Antonio di Bologna” - Libro primo (Venezia, 1523):
Madame vous avez mon Coeur
Susanne van Sold ms (1599)
Allemande la nonnette (Monica)
Samuel Scheidt (1587 – 1654)
Von Gott ...Citeste mai mult-->
Recitalul „Toccami l'anima” este dedicat creației italiene pentru clavecin solo având ca punct de plecare stilul componistic al lui Marco Antonio Cavazzoni și ajungând până la compozițiile de început ale lui Johann Sebastian Bach.
În program:
Anonim (sec. al XVI-lea)
Din: „Intavolatura nova de balli” (Venezia, Gardane, 1551)
Le Forze d'Ercole
Tu te parti, Gagliarda
Marcantonio Cavazzoni (c. 1490 – c. 1560)
Din: „Recerchari Motetti, Canzoni composti per Marco Antonio di Bologna” - Libro primo (Venezia, 1523):
Madame vous avez mon Coeur
Susanne van Sold ms (1599)
Allemande la nonnette (Monica)
Samuel Scheidt (1587 – 1654)
Von Gott will ich nicht lassen (Monica)
Gerolamo Cavazzoni (ca. 1525 – după 1577)
Din: „Intavolatvra, cioè Recercari Canzoni, Himni magnificati (sic) composti per Hieronimo de Marcantonio da Bologna, detto d'Urbino”- Libro Primo (Venezia, 1542)
Ricercar primo
Girolamo Frescobaldi (1583 –1643)
Din: „Toccate d'intavolatura di cimbalo et organo partite da diverse arie e corrente, balletti, ciaccone, passachagli. Di Giacomo Frescobaldi Organista in S. Pietro di Roma” - Libro 1 (1637, Nicolo Borbone)
Toccata seconda
Johann Jacob Froberger (1616 –1667)
Suita în re minor
Allemande – Courante – Sarabande – Gigue
Lamento sopra la dolorosa perdita della Real Maestà di Ferdinando IV Rè de Romani
Louis Couperin (1616 –1667)
Suita în la minor
Prellude - Allemande l’Aimable - Courante dit la Mignonne – Sarabande - La Piemontoise
Johann Sebastian Bach (c. 1685 –1750)
Fantasia în la minor, BWV 922
Interpretează: Marco Mencoboni – clavecin
Marco Mencoboni
Marco Mencoboni: clavecinist și organist s-a născut în 1961, în Macerata (Italia). A studiat cu Umberto Pineschi, Ton Koopman, Jesper Christensen și Gustav Leonhardt, cu ultimul la Sweelinck Conservatorium Amsterdam pe care l-a absolvit în 1990. Și-a dedicat o mare parte a carierei redescoperirii și interpretării repertoriului de muzică veche din Barocul muzical și Renaștere. Munca sa neobosită a dus la redescoperirea multor „bijuterii” muzicale, total uitate; între acestea pot fi amintite lucrări ale compozitorilor Ignazio Donati, Pietro Pace, Constanzo Porta, Bartolomeo Barbarino, Luigi Battiferri.
Astăzi, ca solist și lider al ansamblului Cantar Lontano, este solicitat pentru a performa în importante festivaluri de muzică veche – Ambronay, Utrecht, Trigonale, Pontoise, Haut, Jurà, Festivalul Ravenna, Festivalul de Operă Rossini și multe altele. Din 1999 este directorul artistic al Festivalului Cantar Lontano. A redescoperit și pus în practică maniera de interpretare vocală „Cantar Lontano”, specifică perioadei secolului al VII-lea. Această modalitate extraordinară se realizează prin plasarea interpreților în diverse locuri din spațiul de concert; efectul sonor creat astfel dă senzația că sunetul se aude de pretutindeni. Această practică interpretativă a condus la nevoia transformării sălilor de concert în veritabile teatre muzicale.
Din anul 2010 colaborează cu Pier Luigi Pizzi în proiectul de punere în scenă a lucrărilor lui Monteverdi. Ultima sa realizare se referă la ansamblul orchestral Canalgrande Adriatic Sea, un proiect international ce grupează muzicieni din Italia, Croația, Slovenia, Albania și Grecia. Din anul 2015 este vicepreședinte al REMA (Rețeaua Europeană de Muzică Veche). În anul 2016 a fost invitat să realizeze o serie de videoclipuri documentare despre particularitățile muzicii vechi, pentru Festivalul de Muzică Veche de la Utrecht.
Festivalul de Muzică Veche București este unul dintre cele mai importante evenimente de muzică cultă din România și este cotat pe locul patru între „cele mai frecventate festivaluri din București” (conform Barometrului de consum cultural pe anul 2014 realizat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală). De asemenea, Festivalul este considerat cel mai important eveniment de muzică veche din Sud-Estul Europei iar în 2015 a devenit membru al prestigioasei Rețele Europene de Muzică Veche (REMA).
Din 2006, festivalul a reunit peste 450 de artiști din 14 țări care au concertat în aproximativ 150 de spectacole, au susținut masterclassuri, conferințe și prezentări de instrumente istorice.